Kurban bayramında sofraların baş tacı olan kırmızı eti ne kadar tükemeliyiz? Ne zaman tüketmeliyiz? Nasıl pişirmeliyiz? Nasıl saklamalıyız?
Kurban Bayramı sofraları kırmızı et ağırlıklıdır. Ancak aşırı ve dengesiz et tüketimi; sindirim problemleri, şişkinlik, asidik vücut dengesi ve enerji düşüklüğü gibi bazı sağlık sorunlarına yol açabilir.
Eti Nasıl Pişirelim?
Eti pişirme yöntemi olarak haşlama ve ızgara gibi sağlıklı yöntemler tercih edilmeli, çok yüksek ısıl işlem ve kızartma yöntemi gibi çeşitli kanserojen maddelerin oluşumuna neden olabilecek pişirme yöntemlerinden uzak durulmalıdır. Etin tek başına değil de sebzelerle birlikte pişirilmesi, ızgara sebzeler veya salatalar ile birlikte tüketilmesi, hem besin çeşitliliğinin sağlanması açısından hem de sindirimi diğer besinlere göre zor olan etin kolay sindirilebilmesi açısından sağlıklı bir yaklaşım olacaktır.
Eti Nasıl Saklayalım?
Etler, büyük parçalar şeklinde değil, birer yemeklik olacak şekilde küçük parçalara ayrılarak buzdolabı poşetine konularak veya yağlı kağıda sarılarak buzdolabının buzluk kısmında veya derin dondurucuda saklanmalıdır. Bu şekilde hazırlanan etler -18 derece derin dondurucuda 3 ay süreyle saklanabilir. Etler kıyma haline getirilirse, buzdolabında iki günden fazla saklamamalıdır. Parça et ise iki – üç gün saklanabilir.
Eti ne zaman tüketmeliyiz?
Yeni kesilmiş kurban eti serttir. Mide- bağırsak problemi olan bireylerin bu eti birkaç gün buzdolabında beklettikten sonra tüketmesi sağlık problemlerinin artmasını önlemede fayda sağlayacaktır.
Bol Su İçin
Yüksek proteinli beslenme, böbrekleri daha çok çalıştırır. Bayram boyunca:
* Günde en az 2-2,5 litre su için
* Özellikle sabah ve öğün aralarında su tüketimini artırın
* Limonlu, naneli, salatalıklı detoks suları tercih edebilirsiniz
Tuz ve Yağ Tüketimine Dikkat
*Kavurma gibi yemeklerde aşırı tuz ve doymuş yağ kullanımı yaygındır.
Bunun yerine:
* Etleri haşlama, ızgara ya da zeytinyağlı soteolarak pişirin
* Porsiyonlarınızı sınırlı tutun (ortalama 100-120 g)
* Ciğer, böbrek gibi organ etlerini haftada 1 kezden fazla tüketmeyin
Yürüyüşü İhmal Etmeyin
Et ağırlıklı öğünlerden sonra 30 dakikalık hafif yürüyüşler, hem kan şekeri kontrolüne yardımcı olur hem de sindirimi kolaylaştırır.

